dilluns, 17 de maig del 2010

Utilitzem els quaderns virtuals!


Els quaderns virtuals formen un entorn creat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquest està format per un conjunt d'eines de lliure programació que, igual que la resta d'aplicacions anteriors (Webquest, Jclic, Hot Potatoes...), són un conjunt d'activitats multimèdia didàctiques que es poden fer i, a més, qualificar.
Aquest programa consta de diverses aplicacions, com ara un editor, visualitzador accessible des de qualsevol navegador.
L'estructura d'aquests quaderns és molt senzilla: consten d'un conjunt de fulls en els quals es distribueixen preguntes i material addicional de referència i consulta.

Dins dels quaderns virtuals podem trobar diferents tipus d'activitats:
  1. Selecció: s'han de triar preguntes o respostes correctes.
  2. Ordenació: s'han d''ordenar un conjunt d'elements que apareixen desordenats.
  3. Omplir espais: omplir espais en blanc amb allò que l'alumnat cregui correcte.
  4. Arrossegar: desplaçar la resposta correcta cap al lloc adequat.
  5. Zones sensibles: per unir punts d'una imatge.
  6. Dibuix: es poden dibuixar línies i polígons sobre una imatge.
Als següents enllaços trobem exemples de:

Quaderns virtuals formals :

http://clic.xtec.cat/quaderns/biblioteca/clima_ca/html/index.htm?&appl=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/appl/&css=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/css/&js=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/scripts/&lang=null&skin=formal&biblio=true&xml=clima_ca/clima_ca.xml&base=clima_ca&skin=formal

Quaderns virtuals estàndard:

http://clic.xtec.cat/quaderns/biblioteca/clima_ca/html/index.htm?&appl=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/appl/&css=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/css/&js=http://clic.xtec.cat/qv_viewer/dist/html/scripts/&lang=null&skin=default&biblio=true&xml=clima_ca/clima_ca.xml&base=clima_ca&skin=default


A continuació, la nostra opinió


Està bé que el Departament d'Educació crei aquest tipus d'eines i modernitzi, progressivament, l'educació.
Que la feina feta virtualment es pugui qualificar és un fet motivador, ja que així els alumnes veuen que el seu esforç servirà posteriorment per a alguna cosa i on els docents els diran allò que han fet bé i el que han de corregir.

Podem veure com la seva estructura és molt semblant a la de "La Caça del Tresor"; per tant, si llegiu aquesta entrada veureu quina és la nostra opinió al respecte d'ambdues eines.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada